نرم افزار پخش مویرگی

نرم افزار پخش مویرگی

مواهب بهره‌گیری از نرم افزار فروش و پخش مویرگی

سود سرشار شرکت در سایه مدیریت درست بازاریابان

نرم افزار پخش مویرگی؛ دنیای تجارت دنیای بهره‌گیری از فرصت‌ها است و یکی از این فرصت‌های ناب، زمان است. بازیگران این عرصه همچون « قهرمانان دو» می‌خواهند که زودتر به خط پایان برسند. کنشگران دنیای تجارت به خوبی می‌دانند که «دیر رسیدن» برای آنها چه عواقبی دارد. این بازیگران به شدت از «حذف شدن» هراسان بوده و برای «زودتر رسیدن» تلاش می‌کنند.
زودتر رسیدن به خط پایان، نیازمند «به کارگیری استراتژی درست و مناسب» است. بازیگران این «بازی بزرگ» تنها در صورتی می‌توانند «برنده شدن» خود را جشن بگیرند که به صورت اصولی و درست، فرصتها را درک کرده و در کمترین زمان ممکن «رضایت مشتری» را تامین کنند.
کسب رضایت مشتری، تنها بخشی از «پازل موفقیت» نیست بلکه «هسته مرکزی» برنامه‌ریزی‌ها و استراتژی‌های بنگاه اقتصادی را تشکیل می‌دهد، از برنامه‌ریزی برای تهیه محصول تا تضمین کیفیت و در نهایت رساندن آن به دست مشتری.

اگر تا دیروز رساندن محصول به دست مشتری تنها بخشی از فرآیند « فروش کالا» را تشکیل می‌داد امروزه به دلیل گستردگی و تنوع محصولات، توزیع کالا به مهمترین بخش این فرآیند تبدیل شده است. «کاستی‌های موجود» در بخش توزیع، آنقدرتاثیرگذار است که گاه می‌تواند «شاهرگ اصلی» یک بنگاه اقتصادی را قطع کرده و بقای آن را به خطر بیاندازد.
مشتری امروز، هرگز «مشتری صبور» دیروز نیست اگر فرآیند پخش کالا طولانی شود. خیلی زود، به همکاری خود پایان می‌دهد. وجود چنین دغدغه‌ای موجب شده تا شرکتهای پخش کالا، دست به دامان نرم افزارهای مدیریت سازمانی شوند تا بلکه بتوانند رضایت مشتری را جلب کند. «نرم افزار فروش و پخش مویرگی» که در سیستم «مدیریت بازاریابی و فروش» مجموعه نرم افزارهای جامع و یکپارچه ERP تراز سامانه تعبیه شده است، می‌تواند به وضعیت شرکتهای پخش کالا سامان داده و بستر رضایتمندی مشتریان و فروشندگان و بازاریابها را فراهم کند. شرکتهای پخش کالا به خوبی دریافتند که بدون بهره‌مندی از این نرم افزارها، امکان برنده شدن در این «رقابت نفس‌گیر» را ندارند.

خداحافظی با ثبت سنتی سفارش

درمدت زمانی نه چندان دور، تولید کننده خود وظیفه توزیع کالا را برعهده می‌گرفت اما امروزه بدون بهره‌گیری از شرکتهای پخش کالا، نمی‌توان کالای تولید شده را در کمترین زمان به دست مشتری در سراسر منطقه جغرافیایی مورد نظر رساند.
سرحلقه این فرآیند توزیع «بازاریاب‌های حرفه‌ای» هستند که کار سفارش‌گیری را با دقت انجام دهند. خاطره همه ما از بازاریابهای قدیمی، افرادی بود که با دفاتر بزرگ به واحدهای خرده‌فروشی مراجعه می‌کردند تا کار بازاریابی را انجام دهند. سفارشها را در دفتر ثبت کرده و فاکتور صادر می‌کردند.

ﺳﻔﺎرش گرفتن ﺑﺎزارﯾﺎب در ﻓﺎﮐﺘﻮرﻫﺎی ﮐﺎﻏﺬی اﻧﺠﺎم ﻣﯽ‌شد. این اقدام زمان زیادی را طلب می‌کرد که در واقع هدر دادن فرصت‌ها بود. مهمتر اینکه، هزینه زیادی بابت کاغذ صرف می‌شد که از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نبود. اما مشکل به همینجا ختم نمی‌شد زیرا بازاریاب ناچار بود که ﺑﺮای ﺗﺤﻮﯾﻞ ﻓﺎﮐﺘﻮرﻫﺎﯽ ﺳﻔﺎرش‌ها در ﭘﺎﯾﺎن ﻫﺮ روز، ﺑﻪ دﻓﺘﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺮاﺟﻌﻪ ﮐﻨﺪ تا سفارش را ثبت کند. این کار هزینه اضافی را برای تردد به بازاریاب تحمیل می‌کرد و مهمتر اینکه زمان ثبت سفارش را به تاخیر می‌انداخت. تاخیر در ثبت سفارش، توزیع دیرتر محصول و نارضایتی مشتری را رقم می‌زد.

وجود چنین مشکلاتی، نشان داد که روند توزیع کالا در این زمانه بیش از هر زمان دیگری نیازمند به کارگیری «تکنولوژی» است. به همین دلیل شرکتهای پخش در عصر انقلاب چهارم صنعتی، از نرم افزارهای مدرن بهره گرفته گرفتند تا بر چالش‌های موجود غلبه کنند.
نرم‌ افزار «فروش و پخش مویرگی» به شرکتهای پخش کمک می‌کند تا شرایط بهتری را برای بازاریابان خود فراهم کنند زیرا بازاریاب این امکان را خواهد داشت که سفارش را از طریق گوشی خود ثبت کرده و این ثبت سفارش به صورت آنلاین به مرکز ارسال و فاکتور صادر ‌شود. به همین دلیل دیگر بازاریاب ناچار به مراجعه به شرکت برای ثبت سفارش نبوده و زمان زیادی بابت ثبت سفارش هدر داده نمی‌شود و کار بارگیری، بلافاصله آغار می‌شود.

نرم افزار پخش مویرگی

رصد عملکرد با نرم افزار پخش مویرگی

موفقیت شرکت‌های پخش در گرو «میزان حضور بازاریابان» در منطقه است. اگر بازاریاب فعالیت در خور توجهی داشته باشد، می‌تواند سفارشات بیشتری را ثبت کند. یکی از مشکلات مهم، میزان اندک حضور بازاریابان در منطقه بوده و همین موجب می‌شود که بازار از دست شرکت پخش خارج شود.
اگر شرکت پخش تمایل دارد تا تمام واحدهای فروش در یک منطقه را تحت پوشش قرارداده و حتی یک مغازه هم جا نیفتد، باید تیمی قوی از بازاریابان توانمند و فعال را تشکیل دهد که مرتب به واحد های فروش مراجعه کرده و کار سفارش‌گیری را انجام دهند تا محصولات شرکت همواره در واحد فروش وجود داشته باشد.
سرکشی به این مغازه‌ها، باید به صورت مداوم و مستمر انجام شود، اما گاهی میزان حضور بازاریاب در یک واحد فروش، طولانی می‌شود. به هرحال بازاریابها بعد از مدتی، با بسیاری از واحدهای فروش رابطه دوستانه برقرار می‌کنند و همین موجب می‌شود که زمان زیادی را صرف «گپ دوستانه» کنند.

طولانی شدن میزان حضور بازاریاب‌ها در واحدهای فروش، یکی از دغدغه‌های بسیار مهم شرکتهای پخش است. به همین دلیل نرم افزار پخش مویرگی تراز سامانه به امکان «رصد وضعیت حرکت مکانی بازاریاب‌ها روی نقشه و میزان توقف آن‌ها» مجهز شده است. در این صورت مدیریت شرکت پخش به راحتی می‌تواند وضعیت تردد بازاریابها را رصد کند. در نتیجه بازاریاب‌ها ناچار هستند تا وضعیت تردد خود را تنظیم کنند تا از سوی مدیریت شرکت، توبیخ و تنبیه نشوند زیرا تداوم «فرصت‌سوزی» از سوی بازاریابان شرایط «بازنده شدن» شرکت در عرصه رقابت با سایر شرکتها را فراهم می‌کند.
البته جلوگیری از هدر دادن زمان برای مراجعه به واحدهای فروشگاهی توسط بازاریاب، نیازمند طراحی دقیق مسیر جغرافیایی برای بازاریاب است. هرچند نرم افزار پخش مویرگی تراز سامانه از امکان طبقه‌بندی مشتریان، فروشندگان و بازاریاب‌ها بر اساس منطقه جغرافیایی برخوردار بوده و مسیرها و مشتریان را برای بازاریاب‌ها در سیستم مشخص می‌کند به همین دلیل در زمان صرفه‌جویی شده و عملکرد درون سیستمی ارتقا می‌یابد.

کنترل خودکار اعتبار

اگر قرار است تا یک شرکت پخش «بقای اقتصادی» خود را تضمین کند باید با دقت مشتریان خود را منطقه‌بندی کرده و در مورد اعتبار آنها تصمیم‌گیری کند. تعیین اعتبار یک مشتری نیازمند بررسی همه‌جانبه است تا بهترین تصمیم در مورد وضعیت مشتری گرفته شود.
گاهی امکان دارد که تصمیم نادرستی در مورد اعتبار یک مشتری گرفته شود. این تصمیم اشتباه، شرکت پخش را با بحرانی بزرگ مواجه خواهد کرد زیرا اعتباری به یک مشتری داده شده که با واقعیت موجود تطابق نداشته است. مهمتر اینکه، لازمه موفقیت یک شرکت پخش، همکاری سه ضلع مثلث تولیدکنندگان، شرکت‌های پخش و خرده‌فروشی‌ها است. در صورتی که اعتبار نادرستی به خرده‌فروشی‌ها داده شود. سیستم از تعادل خارج می‌شود.

اهمیت وجود این پارامتر موجب شده که مدیران شرکت به کمک نرم افزار پخش مویرگی، وضعیت اعتبار مشتریان را رصد کنند. به این منظور، «وضعیت اعتبار» ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن بررسی شده و به بازاریاب اعلام می‌شود تا بازاریاب بداند که هر مشتری چقدر اعتبار دارد. وقتی سقف اعتبار مالی برای مشتریان فعال شود. امکان ثبت سفارش بیش از حد وجود ندارد و سیستم مانع ادامه کار می‌شود.
این کار مزایای بسیار زیادی به همراه دارد زیرا برخی از خرده‌فروشان با تهیه بیش از حد اجناس به صورت غیرنقدی و عدم تسویه، شرایط ورشکستگی شرکت پخش را فراهم می‌کنند. در چنین شرایطی باید اعتبار افراد به صورت دقیق مشخص شود. بهتر است تا در مورد مشتریان نخستین رفتار محتاطانه‌تری برای فروش داشت. در این موارد سقف اعتبار را باید کاهش داد یا اینکه فروش نقدی را در پیش گرفت.

نرم افزار پخش مویرگی پایانی بر چالش‌های پخش

اگر هدفتان بهبود عملکرد شرکت پخش مویرگی بوده و تصمیم دارید تا زمان را به بهترین صورت مدیریت کنید تا بازاریابان ناچار نشوند برای کسب اطلاعاتی همچون قیمت و اعتبار مشتری، موجودی کالا مرتب با شرکت در تماس باشند. بهتر است تا از نرم افزار پخش مویرگی بهره بگیرید تا این بار «درخشش عملکرد» را در گزارش‌های مقایسه‌ای شرکت شاهد باشید. گزارش‌های دقیقی که مرهون استفاده از عملکرد این نرم افزار است و می‌تواند به شما کمک کند تا درک درست و دقیقی از وضعیت عملکرد پیدا کنید. در نتیجه می‌توانید ضمن شناسایی نقاط ضعف به تولید کننده اطلاع دهید که محصولی را تولید کند که در کمترین زمان به فروش برسد و تمام مشتریان آن را سفارش دهند.
بدنبال این همکاری سه‌جانبه، تولید کننده هرگز محصولی تولید نخواهد کرد که در انبار بماند و به فروش نرسد. این شرایط ایده‌آل همان چشم‌انداز روشنی است که می‌تواند سود سرشاری را نصیب تولید کنندگان، شرکت‌های پخش و خرده‌فروشان (مشتریان) بکند.
این واقعیت را باید همواره مدنظر قرار داد که راهکار برون رفت از چالش‌های بزرگ شرکت‌های پخش در این است که بهره‌گیری از این نرم افزار را در اولویت کاری خود قرار داده و ضمن کسب رضایت عوامل موثر در شرکت پخش، بتوانند روزگار پر درآمدی را تجربه کنند.

این محتوا را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

به منظور بهبود کیفیت مقالات و تولید مطالب کاربردی لطفا در صورت تمایل به سئوالات زیر پاسخ دهید.

عنوان شغلی شما چیست؟ *
کدام محتوای آموزشی را می‌پسندید؟ *

درخواست مشاوره رایگان

نرم افزارهای ERP جامع و یکپارچه تراز سامانه،

ابزاری کامل برای پاسخی دقیق به تمامی نیازهای کسب و کار شماست

Go to Top